Co nas wyróżnia ?

Co mówią o nas zadowoleni klienci:

Podkategorie:

Zasilanie

Znaleziono 471 towarów.

Lista 101-200 z 471 towarów
Aktywne filtry

Ansmann A-Fuj NP 95 LI 3.7V/ 1700mAh

Review
103.48 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: 1400-0022
EAN: 4013674013746

Bateria LP-E12

Review
248.98 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Baterie
Producent: CANON
Model: 6760B002AA
EAN: 4960999911625

Akumulator Canon BP-819

Review
447.71 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: CANON
Model: 8597B002
EAN: 4960999984490

Akumulator, NP-FM500H

Review
285.53 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: SONY
Model: NPFM500H.CE
EAN: 4905524439373

BATERIA OLYMPUS BLN-1

Review
231.98 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Baterie
Producent: OLYMPUS
Model: V620053XE000
EAN: 4545350040543

Akumulatory AAA 1000mAh

Review
68.56 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: Varta
Model: Akumulatory AAA 1000 mAh
EAN: 4008496594375

Ansmann Akumulator A-Can LPE 12

Review
120.52 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: canlpe12
EAN: 4013674021642

Akumulator NiMH 2xAAA 1000mAh

Review
48.76 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: nimh2xaaa1000
EAN: 4013674030897

Akumulator maxe NiMH 2xAA 2100mAh

Review
111.02 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: maxe2xaa2100
EAN: 4013674309924

AKUMULATOR NIKON EN-EL14A

Review
267.66 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: NIKON
Model: VFB11402
EAN: 4960759140890

Ansmann maxE Mono NiMH 2x D 8500mAh

Review
119.63 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: 08765
EAN: 4013674353620

CSB akumulator GP12120F2 12V/12Ah

Review
172.14 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: CSB
Model: GP12120F2
EAN: 5902002033459, 5907524091048, 5904006036979

AKUMULATOR ENERGIZER AAA EXTREME

Review
57.20 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ENERGIZER
Model: 635751
EAN: 7638900416879, 7638900350012

Bateria Duracell DL 2032 B1

Review
97.14 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Baterie
Producent: DURACELL
Model: 5000394033917
EAN: 5000394033917

Akumulator A-Can LP-E8

Review
95.85 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: acanlpe8
EAN: 4013674005697

Akumulator A-Pan CGA S006

Review
90.12 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: apancgas006
EAN: 4013674022908

CSB akumulator HR 1224W 12V 24W

Review
139.72 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: CSB
Model: HR 1224W
EAN: 5907524091246

Akumulator Ansmann A-Oly Li 42B

Review
87.95 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: aolyli42b
EAN: 4013674022939

Akumulator NiMH 2xAAA 1100mAh

Review
49.75 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: nimh2xaaa1100
EAN: 4013674352227

PANASONIC ŁADOWARKA BQ-CC51E

Review
84.05 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: PANASONIC
Model: BQ-CC51e
EAN: 5410853052302, 5410853056706, 5410853063889

Akumulator ANSMANN A-Nik EN EL 19

Review
81.26 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: a-nik-enel19
EAN: 4013674011575

Ansmann Akumulator A-Pan BCL 7E

Review
71.97 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: panbcl7e
EAN: 4013674026289

Bateria alkali RED 4xAAA

Review
19.90 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Baterie
Producent: ANSMANN
Model: red4xaaa
EAN: 4013674005512

Akumulator A-Can NB 4 L

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: acannb4l
EAN: 4013674022267

Akumulator A-Can NB 5 L

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: acannb5l
EAN: 4013674229536

Akumulator A-Cas NP 40

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: acasnp40
EAN: 4013674303052

Akumulator A-Oly Li 50B

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: aolyli50b
EAN: 4013674044368

Akumulator A-Pan CGA S005

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: apancgas005
EAN: 4013674783052

Akumulator A-Pan CGA S007

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: apancgas007
EAN: 4013674229635

Akumulator Ansmann A-Can NB 6 L

Review
67.34 zł
za 1 szt

Kategoria: Foto > Zasilanie > Akumulatory i ładowarki
Producent: ANSMANN
Model: acannb6l
EAN: 4013674444533


Zasilanie

Akumulatory litowo-jonowe są obecnie niezwykle popularne. Możesz je znaleźć w laptopach, smartfonach, smartwatchach, telefonach komórkowych i iPadach. Są tak powszechne, ponieważ to jedne z najbardziej obszernych magazynów energii wśród dostępnych akumulatorów. Czasem możemy usłyszeć, bądź też i przeczytać o złym działaniu akumulatorów litowo-jonowych. Dzieje się tak dlatego, że te baterie mogą się czasem zapalić - czasami samoczynnie. Nie jest to zbyt częste - tylko dwa lub trzy akumulatory na milion mają z tym problem - ale kiedy to się dzieje, jest to ekstremalnie rozdmuchiwane przez wszelkie media. W niektórych sytuacjach wskaźnik awaryjności jest na tyle wysoki, że powstaje swego rodzaju ogólnoświatowa wymiana baterii, która niejednego producenta kosztowała już miliony złotych, tudzież dolarów. Pytanie brzmi, co sprawia, że ​​te baterie są tak popularne? Dlaczego mogą się samoczynnie zapalać? Czy jest coś, co można zrobić, aby zapobiec temu problemowi lub wydłużyć żywotność baterii? Postaramy się pokrótce na to sobie odpowiedzieć, ale wcześniej skupmy się na tym jak działa bateria.  

Chociaż istnieje wiele różnych typów baterii, podstawowa koncepcja ich działania pozostaje taka sama. Kiedy urządzenie jest podłączone do baterii, zachodzi reakcja, która wytwarza energię elektryczną. Jest to znane jako reakcja elektrochemiczna . Włoski fizyk hrabia Alessandro Volta po raz pierwszy odkrył ten proces w 1799 roku, kiedy stworzył prostą baterię z metalowych płyt i nasączonego solanką kartonu lub papieru. Od tego czasu naukowcy znacznie ulepszyli oryginalny projekt Volty, aby stworzyć baterie wykonane z różnych materiałów, które są dostępne w wielu rozmiarach. Dziś baterie są wszędzie wokół nas. Zasilają nasze zegarki. Uruchamiają nasze czujniki dymu, elektryczne maszynki do golenia, wiertarki elektryczne, odtwarzacze mp3, termostaty - a lista jest długa. Jeśli wszedłeś na nasz sklep i czytasz ten tekst na swoim laptopie lub smartfonie, to prawdopodobnie korzystasz z dobrodziejstw baterii / akumulatorów - o ile nie jesteś podpięty pod gniazdko elektryczne.

Wraz z rozwojem urządzeń przenośnych w ostatnich latach znacznie wzrosło zapotrzebowanie na akumulatory. Akumulatory są używane od 1859 roku, kiedy francuski fizyk Gaston Plante wynalazł ogniwo kwasowo-ołowiowe. Z anodą ołowiową, katodą z dwutlenku ołowiu i elektrolitem z kwasu siarkowego, akumulator Plante był prekursorem współczesnej baterii samochodowej. Baterie jednorazowe lub ogniwa galwaniczne i akumulatory lub ogniwa wtórne wytwarzają prąd dokładnie w ten sam sposób -  poprzez reakcję elektrochemiczną z udziałem anody, katody i elektrolitu. Jednak w akumulatorze reakcja jest odwracalna. Kiedy energia elektryczna ze źródła zewnętrznego jest doprowadzana do ogniwa wtórnego, przepływ elektronów z ujemnego do dodatniego, który występuje podczas wyładowania, jest odwrócony, a ładunek ogniwa zostaje przywrócony. Najpopularniejszymi akumulatorami dostępnymi obecnie na rynku są akumulatory litowo-jonowe (LiOn), chociaż kiedyś bardzo rozpowszechnione były również akumulatory niklowo-wodorkowe (NiMH) i niklowo-kadmowe (NiCd).


Zasilanie - akumulator, akumulatorowi nie równy

Jeśli chodzi o akumulatory, nie wszystkie akumulatory są sobie równe. Akumulatory NiCd były jednymi z pierwszych powszechnie dostępnych ogniw wtórnych, ale cierpiały na niewygodny problem znany jako efekt pamięci. Zasadniczo, gdyby te akumulatory nie były całkowicie rozładowywane za każdym razem, gdy były używane, szybko straciłyby pojemność. Akumulatory NiCd zostały w dużej mierze wycofane na rzecz akumulatorów NiMH. Te drugorzędne komórki mają większą pojemność i efekt pamięci ma na nie tylko minimalny wpływ, ale nie mają one bardzo dobrego okresu trwałości. Podobnie jak akumulatory NiMH, akumulatory LiOn mają długą żywotność, ale lepiej utrzymują ładunek, działają przy wyższych napięciach i są w znacznie mniejszej i lżejszej obudowie. Zasadniczo wszystkie wytwarzane obecnie przenośne technologie wysokiej jakości wykorzystują tę technologię. Jednak baterie LiOn nie są obecnie dostępne w standardowych rozmiarach, takich jak baterie typu AAA, AA, C lub D i są znacznie droższe niż ich starsze odpowiedniki.

W przypadku akumulatorów NiCd i NiMH ładowanie może być trudne. Należy uważać, aby ich nie przeładować, ponieważ może to doprowadzić do zmniejszenia pojemności. Aby temu zapobiec, niektóre ładowarki przełączają się na ładowanie podtrzymujące lub po prostu wyłączają się po zakończeniu ładowania. Akumulatory NiCd i NiMH również muszą być regenerowane, co oznacza, że ​​należy je całkowicie rozładować i co jakiś czas ponownie ładować, aby zminimalizować utratę pojemności. Z drugiej strony akumulatory LiOn mają wyrafinowane ładowarki, które zapobiegają przeładowaniu i nigdy nie wymagają regeneracji. Nawet akumulatory w końcu umrą, chociaż może to wymagać setek ładowań, zanim to się stanie. Kiedy w końcu się rozładują, albo (o zgrozo) napuchną, pamiętaj, aby je oddać do recyklingu. W wielu urządzeniach korzystających z baterii - takich jak przenośne radia i latarki - nie używasz tylko jednej komórki na raz. Zwykle grupuje się je razem w układzie szeregowym, aby zwiększyć napięcie lub w układzie równoległym, aby zwiększyć prąd. 

W przypadku układu równoległego mogą to być cztery równoległe połączone ze sobą baterie, które będą razem wytwarzać napięcie jednego ogniwa, ale prąd, który dostarczają, będzie czterokrotnie większy niż napięcie pojedynczego ogniwa. Prąd to szybkość, z jaką ładunek elektryczny przechodzi przez obwód i jest mierzony w amperach. Baterie są oceniane w amperogodzinach lub, w przypadku mniejszych baterii domowych, w miliamperogodzinach (mAH). Typowe ogniwo domowe o mocy znamionowej 500 miliamperów powinno być w stanie dostarczyć 500 miliamperów prądu do obciążenia przez jedną godzinę. Możesz pokroić i pokroić w kostkę wskaźnik miliamperogodzin na wiele różnych sposobów. Bateria 500 miliamperów godzin może również wytwarzać 5 miliamperów przez 100 godzin, 10 miliamperów przez 50 godzin lub teoretycznie 1000 miliamperów przez 30 minut. Ogólnie rzecz biorąc, akumulatory o wyższych wartościach amperogodzin mają większe pojemności.

Wyobraźmy sobie teraz inny scenariusz, w którym cztery akumulatory połączone szeregowo będą razem wytwarzać prąd z jednego ogniwa, ale napięcie, które dostarczają, będzie czterokrotnie wyższe niż napięcie pojedynczego ogniwa. Napięcie jest miarą energii na jednostkę ładunku i jest mierzone w woltach. W baterii napięcie określa, z jaką siłą elektrony są przepychane przez obwód, podobnie jak ciśnienie określa, z jaką siłą woda jest przepychana przez wąż. Większość baterii AAA, AA, C i D ma około 1,5 wolta. Wyobraź sobie, że opisane powyżej baterie mają napięcie znamionowe 1,5 V i 500 miliamperów godzin. Cztery baterie w układzie równoległym będą wytwarzać 1,5 wolta przy 2000 miliamperów godzin. Cztery baterie ułożone szeregowo będą wytwarzać 6 woltów przy 500 miliamperach godzin. Technologia akumulatorów rozwinęła się dramatycznie od czasów stosu Voltaic. Te zmiany są wyraźnie odzwierciedlone w naszym szybko zmieniającym się, przenośnym świecie, który jest bardziej niż kiedykolwiek zależny od przenośnego źródła zasilania, jakie zapewniają baterie. Można sobie tylko wyobrazić, co przyniesie następna generacja mniejszych, mocniejszych i trwalszych baterii.


Zasilanie - anatomia, reakcje i chemia baterii

Przyjrzyj się dowolnej baterii, a zauważysz, że ma dwa zaciski. Jeden zacisk jest oznaczony “+”, co oznacza, że jest dodatni, a drugi jest oznaczony jest “-” , co oznacza, że jest ujemny. W zwykłych bateriach do latarek, takich jak ogniwa AA, C lub D, zaciski znajdują się na końcach. Jednak w przypadku akumulatora 9 V lub samochodowego zaciski znajdują się obok siebie na górze urządzenia. Jeśli podłączysz przewód między dwoma zaciskami, elektrony będą płynąć z ujemnego do dodatniego końca tak szybko, jak to możliwe. Spowoduje to szybkie zużycie baterii i może być również niebezpieczne, szczególnie w przypadku większych baterii. Aby właściwie wykorzystać ładunek elektryczny wytwarzany przez akumulator, należy go podłączyć do obciążenia. Ładunek może przypominać żarówkę, silnik lub obwód elektroniczny - jak choćby radio.

Wewnętrzne elementy baterii są zwykle umieszczone w metalowej lub plastikowej obudowie. Wewnątrz tej obudowy znajduje się katoda, która łączy się z zaciskiem dodatnim i anoda, która łączy się z zaciskiem ujemnym. Te elementy, bardziej ogólnie znane jako elektrody, zajmują większość miejsca w baterii i są miejscem, w którym zachodzą reakcje chemiczne. Separator tworzy barierę pomiędzy katodą i anodą, zapobiegając przed dotknięciem elektrody ładunkiem elektrycznym, umożliwiając swobodny przepływ między nimi. Medium, które umożliwia przepływ ładunku elektrycznego między katodą a anodą, jest znane jako elektrolit. Wreszcie kolekcjoner przewodzi ładowanie na zewnątrz akumulatora i przez ładunek. A czy wiesz w jaki sposób katoda, anoda, elektrolit, separator i kolektor współpracują ze sobą, aby wytworzyć prąd elektryczny dla urządzeń przenośnych? Wiele dzieje się wewnątrz baterii, gdy włożysz ją do latarki, pilota lub innego urządzenia bezprzewodowego. Chociaż procesy, za pomocą których wytwarzają energię elektryczną, różnią się nieznacznie w zależności od baterii, podstawowa idea pozostaje ta sama. 

Gdy obciążenie zamyka obwód między dwoma zaciskami, bateria wytwarza energię elektryczną w wyniku szeregu reakcji elektromagnetycznych między anodą, katodą i elektrolitem. Na anodzie zachodzi reakcja utleniania, w której dwa lub więcej jonów (elektrycznie naładowanych atomów lub cząsteczek) z elektrolitu łączy się z anodą, tworząc związek i uwalniając jeden lub więcej elektronów. W tym samym czasie katoda przechodzi reakcję redukcji w którym substancja katodowa, jony i wolne elektrony również łączą się, tworząc związki. Chociaż ta czynność może wydawać się skomplikowana, w rzeczywistości jest bardzo prosta: reakcja w anodzie tworzy elektrony, a reakcja w katodzie je pochłania. Produkt netto to energia elektryczna. Bateria będzie nadal wytwarzać energię elektryczną, dopóki na jednej lub obu elektrodach nie zabraknie substancji niezbędnej do zajścia reakcji. Nowoczesne baterie wykorzystują różnorodne chemikalia do napędzania swoich reakcji. Typowe chemikalia akumulatorów obejmują:

Bateria cynkowo-węglowa - chemia cynkowo-węglowa jest powszechna w wielu niedrogich bateriach suchych AAA, AA, C i D. Anoda to cynk, katoda to dwutlenek manganu, a elektrolit to chlorek amonu lub chlorek cynku.

Bateria alkaliczna - ten skład chemiczny jest również powszechny w bateriach z suchymi ogniwami AA, C i D. Katoda składa się z mieszaniny ditlenku manganu, natomiast anoda jest proszkiem cynku. Swoją nazwę zawdzięcza elektrolitowi wodorotlenkiem potasu, który jest substancją alkaliczną.
 
Bateria litowo-jonowa (ładowalna) - chemia litu jest często stosowana w urządzeniach o wysokiej wydajności, takich jak telefony komórkowe, aparaty cyfrowe, a nawet samochody elektryczne. W bateriach litowych stosuje się różne substancje, ale typową kombinacją jest katoda z tlenku litu i kobaltu i anoda węglowa.

Akumulator kwasowo-ołowiowy (ładowalny) - jest to chemia stosowana w typowym akumulatorze samochodowym. Elektrody są zwykle wykonane z dwutlenku ołowiu i metalicznego ołowiu, podczas gdy elektrolit jest roztworem kwasu siarkowego. Najlepszym sposobem na zrozumienie tych reakcji jest zobaczenie ich na własne oczy.

Prawdziwą przyszłością wydają się być baterie zasilane przez powietrze. Naukowcy opracowują obecnie baterię, w której elektrody byłyby litem i, co zdumiewające, tlenem z powietrza. Taki postęp pozwoliłby radykalnie zmniejszyć wagę baterii i pomógłby stworzyć od pięciu do dziesięciu razy większą energię niż tradycyjne baterie litowo-jonowe. Chociaż technologia ta wciąż ma wiele przeszkód do pokonania, pewnego dnia może zrewolucjonizować przemysł samochodów elektrycznych.